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Notice of Discontinuance of the Highway 59 Well

Posted: November 20, 2018

NOTICE OF APPLICATION
RURAL MUNICIPALITY OF DE SALABERRY
DISCONTINUANCE OF BULK WATER FILL STATION

November 19, 2018

The Rural Municipality of De Salaberry (RM) has applied to the Public Utilities Board (Board) for the discontinuance of the bulk water fill station located along Highway 59 at the north entrance to the LUD of St. Malo by December 31, 2019, as set out in Resolution No. 2018- 511, carried on August 28, 2018. Discontinuance of the bulk water fill station, also known as the Highway 59 Well, is being sought due to risks associated with potential consumption of untreated water.

Details of the RM’s application are available for review at the RM’s office or the Board office. Any questions concerning the application for discontinuance should be sent directly to the RM.

If you have concerns/comments regarding the RM’s application for discontinuance of the bulk water fill station, please go to www.pubmanitoba.ca and provide your comment. Please note all comments will be forwarded to the RM.

Questions or comments should be sent on or before December 19, 2018.
The Board is the provincial regulatory agency that oversees municipal utilities in Manitoba, with the exception of the City of Winnipeg. The Board’s review process involves:
 the Utility filing an application to the Board,
 a public notification of the proposed changes,
 the Board’s review of the application through a public hearing or paper review process,
and
 the issuance of an Order, which outlines the Board’s decision on the application and
the changes.
The Manitoba Ombudsman has privacy guidelines for administrative tribunals. The Board is mindful of its obligations under those guidelines. Its decisions in respect of the application being considered will be sensitive to the guidelines. Personal information will not be disclosed unless it is appropriate and necessary to do so. However, the Board advises participants that these proceedings are public and that as a result, personal information protections are reduced.

The Board will then decide whether any further notice is required and whether to proceed with a public hearing or paper review process. All concerns received by the Board will be considered in the Board’s decision on the discontinuance of the bulk water fill station.

PLEASE BE ADVISED THAT IN CONSIDERING THIS APPLICATION, THE PUBLIC UTILITIES BOARDMAY ORMAY NOT FIND IT NECESSARY TO DETERMINE MEASURES DIFFERENT FROM THOSE APPLIED FOR BY THE APPLICANT.

Note: All proceedings will be conducted in accordance with the Board’s Rules of Practice and Procedure, which the Board may vary in order to constrain regulatory costs. The Rules are available at www.pubmanitoba.ca.

“Original Signed By”

Frederick Mykytyshyn
Assistant Associate Secretary
Manitoba Public Utilities Board






AVIS DE DEMANDE
MUNICIPALITÉ RURALE DE SALABERRY
CESSATION DE LA STATION D’EAU EN VRAC

Le 19 novembre 2018

La Municipalité Rurale De Salaberry (Municipalité) a fait demande auprès du Régie des
services publics pour la cessation de la station d’eau en vrac située le long de l’autoroute 59 au nord de l’entrée du District Urbain Locale de St. Malo avant le 31 décembre 2019, comme indiqué dans la Résolution n ° 2018-511, motion poursuivie le 28 août 2018. La cessation de la station d’eau en vrac, également connu comme le puit de l’autoroute 59, est recherché en raison des risques liés à la consommation potentielle d’eau non traitée. 

Les détails de la demande sont disponibles au bureau de la Municipalité ou au bureau de la Régie des services publics. Toutes questions concernant la demande de cessation doivent être envoyé directement à la Municipalité.

Toutes questions et commentaires devrait être envoyés avant le 19 décembre, 2018.

La Régie est l’organisme de réglementation provincial qui examine et approuve les
changements pour les services municipaux d’eau potable et d’égouts. Le processus d’examen de la Régie comprend ce qui suit :

 le dépôt à la Régie d’une demande relative à un changement de service public;
 l’avis public de modifications proposées;
 l’examen par la Régie de la demande au moyen d’un processus d’audience publique
ou d’examen sur dossier; et
 la délivrance d’une ordonnance de la Régie qui énonce la décision de la Régie
concernant la demande.
Le bureau de l'ombudsman du Manitoba a établi des directives de confidentialité à l’intention des tribunaux administratifs. La Régie est consciente de ses obligations en vertu de ces directives. Ses décisions concernant la demande en cours d’examen seront sensibles aux directives. L’information personnelle ne sera pas divulguée sauf s'il est approprié et nécessaire de le faire. Toutefois, la Régie avise les participants que ces procédures sont publiques et que, par conséquent, la protection des informations personnelles est réduite.

La Régie décidera ensuite si un autre avis est nécessaire et si une audience publique ou un processus d'examen sur dossier est nécessaire. Toutes préoccupations reçues par la Régie seront prises en compte dans la décision de la Régie concernant la cessation de la station d’eau en vrac.

SOYEZ AVISÉS QU’AU MOMENT D’EXAMINER LA DEMANDE, LA RÉGIE DES SERVICES PUBLICS POURRAIT POSSIBLEMENT TROUVER NÉCESSAIRE DE DÉTERMINER DES CHANGEMENTS DIFFÉRENTS DE CEUX DEMANDÉS PAR LE DEMANDEUR.

Remarque : Toutes les procédures se dérouleront conformément aux « Rules of Practice
and Procedure » de la Régie, que la Régie peut modifier afin de limiter les coûts
réglementaires. Ces règlements sont publiés à www.pub.gov.mb.ca.

“Original signé par”

Frederick Mykytyshyn
Secrétaire associé adjoint
Régie des services publics du Manitoba